ایزو 10002 مدیریت کیفیت - رضایت مشتری - راهنمایی هایی برای رسیدگی به شکایات در سازمانها

 

 استاندارد ایزو 10002:2004
     استاندارد بين المللی ایزو  10002:2004خطوط راهنما برای طراحی و اجرای يک فرايند اثر بخش و کارا برای بررسی وحل و فصل شکايات مشتری را تشريح می کند. اين استاندارد ایزو به منظور تأمين منافع مشتريان ، سازمان و طرف های ذينفع توسعه يافته است .

     اطلاعات بدست آمده از فرايند حل و فصل شکايات مشتريان می تواند در بهبود محصولات، خدمات و همين طور افزايش کارايی واثر بخشی فرايند های سازمان بکار رود ومنجر به افزايش اعتبار سازمان شود.

     ایزو 10002 بر تعهد مدیریت ارشد برای ایجاد یک چارچوب برای بررسی و حل و فصل شکایات مشتری تاکید دارد ، سازمان خطی مشی و اهداف خود را واضح می کند :

1-     فرایند ها بررسی و حل و فصل شکایات مشتری طرح ریزی می شود.

2-     مسئولیتها و اختیارات برای سطوح مختلف سازمان مشخص می شود.

3-     منابع و زیرساختارهای ضروری تعیین می شود.

4-     آموزشهای لازم در زمینه ایزو 10002 به پرسنل زیربط ارائه می شود و منابع لازم تامین می شود .

5-     در مراحل بعدی فرایند طرح ریزی شده به اجرا در می آید .

     این فرایند بطور عمومی موضوعاتی نظیر ایجاد و برقراری کانالهای ارتباطی با مشتری ، دریافت شکایات مشتری ، ردیابی شکایات ، بررسی و تصدیق شکایات ، تفحص در مورد شکایات ، طرح ریزی و اجرای اقدامات ، پاسخ گویی در مورد هر شکایت و پیگیری، انجام و اثر بخشی اقدامات تا مرحله بسته شدن شکایات را در بر دارد .

     ایزو 10002 به تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات بر آمده از اجرای این فرایند در بهبود محصولات ، خدمات و سیستم سازمان بمنظور پیشگیری از بروز شکایات و افزایش سطح رضایت مشتریان ، همینطور افزایش کارائی و اثر بخشی فرایند بررسی و حل و فصل شکایات مشتری ، شاملممیزی داخلی و بازنگری مدیریت این فرایند در سطوح مختلف اجرای آن تاکید دارد .

     فوائد استقرار ایزو 10002 چيست ؟

·        دسترسی مشتريان به يک فرايند پاسخ گو ، برای بررسی وحل وفصل شکايات .

·        ارتقاء توانايی سازمان برای حل وفصل شکايات مشتريان بصورتی سازگار، نظام مند وپاسخ گو بمنظور افزايش سطح رضايت مشتريان .

·        ارتقاء توانايی سازمان در شناسايی روند ودلايل شکايات مشتريان وبهبود عملکرد سازمان.

·        کمک به سازمان در ايجاد رويکرد مشتری مدار برای حل و فصل شکايات مشتريان وتشويق پرسنل به بهبود مهارتها در تعامل با مشتری.

·        ايجاد مبنايی برای بازنگری و تحليل فرايند حل و فصل شکايات وبهبود مستمر اين فرايند .

    

   صنعت ایران با وجود کادر مهندسی بسیار قوی ،‌تجهیزات تولیدی تخصصی و انحصاری ، تعهد و التزام پرسنل و مدیریت شرکت به امر کیفیت و تحویل به موقع ، همکاری با تولید کنندگان معتبر داخلی ، وجود شبکه گسترده فروش و خدمات باعث گردید این شرکت در مدت فعالیت چند ساله خود در زمینه های زیر سر بلند از انجام کلیه سفارشات در یافتی ، نامی نیک از تلاش صنعتگر ایرانی در صنایع داخلی بر جای بگذارد.

     - ارائه خدمات مشاوره در زمینه های  مختلف صنعتی ( برندینگ, طراحی لوگو, چاپ و تبلیقات )
     - مطالعات مکان یابی و مطالعات بازارهای هدف صنعتی
     - مطالعات امکان سنجی و طرحهای توجیهی صنعتی
     - طراحی و احداث واحدهای صنعت ( تاسیسات و ابنیه )
     - اصلاح, ارتقاء و تامین تجهیزات و ملزومات واحدهای صنعتی
    - تامین و تدارک کلیه لوازمات صنعت ( ابزارآلات, ملزومات ایمنی, ماشین آلات صنعتی, ماشین سازی, برق, الکترونیک, اتوماسیون صنعتی, انرژیهای نو و پاک )
     - همکاری آموزشی و مشاوره ای در طراحی و پیاده سازی واحدهای صنعتی ( صدور کلیه گواهینامه های استاندارد بین المللی ISO, مکاتبات و مذاکرات قراردادهای بین المللی بازرگانی, بازرگانی خارجی, برگزاری سمینارهای بازرگانی (تخصصی) به صورت گفتاری و شنیداری )
     - فن آوری اطلاعات و ارتباطات واحدهای صنعتی ( سخت افزار, نرم افزار, سیستم های جامع و خدمات اینترنت, طراحی وب سایت, شبکه و سیستم های مدیریت CRM )
     - مشاور بانکی و سرمایه گذاری واحدهای صنعتی
     - تامین مالی

       ما به دنبال ايجاد فرصت هاي جديد  براي کسب و کار شما هستيم, فرصت هاي کسب و کار نبايد از دست بروند، در دسترس بودن اطلاعات جامع و بروز کسب و کار مي تواند به تحولي مثبت در فضاي کسب و کار شما بينجامد, براي شروع  و اثبات عملي اينکه ما هواي شما را داريم با ما تماس بگيريد.

         لذا صنعت ایران با دارا بودن متخصصین مجرب آماده همه گونه همکاری در زمینه صدور گواهینامه بین المللی رضایت مشتری ISO 10002 صنعتی را در اسرع وقت دارا میباشد .

                                                                                                                                                            صنعت ایران

شرکت حمل و نقل نوید سرعت

شرکت حمل و نقل نوید سرعت

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
شرکت وردسان(با مسئولیت محدود)

شرکت وردسان(با مسئولیت محدود)

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
فروش پرینترهای سه بعدی

فروش پرینترهای سه بعدی

ارسال شده در : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

ارسال شده در : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
مشاور صنایع

مشاور صنایع

ارسال شده در : ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بازرگان حساب پاسارگاد

بازرگان حساب پاسارگاد

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
وکیل پایه یک وکارشناس ارشد حقوق

وکیل پایه یک وکارشناس ارشد حقوق

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
داوری در دعاوی وقراردادها

داوری در دعاوی وقراردادها

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
مشاور حقوقی در شرکت ها

مشاور حقوقی در شرکت ها

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
شرکت عمران حساب پاسارگاد

شرکت عمران حساب پاسارگاد

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
شرکت عمران حساب پاسارگاد

شرکت عمران حساب پاسارگاد

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
نشست مقامات عالی رتبه ایران و آلمان

نشست مقامات عالی رتبه ایران و آلمان

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
شرکت پارس فناوران خوارزم

شرکت پارس فناوران خوارزم

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
شرکت پارس فناوران خوارزم

شرکت پارس فناوران خوارزم

ارسال شده در : ۱۳۹۴/۰۷/۰۹


Copy

فنی مهندسی علم و وصنعت خواجه نصیر

مطالب مرتبط

    ثبت شکایات

    قوانین آگهی نامه

    قوانین وبسایت

     

    logo-samandehi

    دارای پروانه نشر از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    آدرس : ایران - تهران، زعفرانیه

    صندوق پستی 1458-19395

    تلفن :

    +982122750210

    +982122750380

    +982122750430

    نمابر:

    +982122750569

    همراه:

    +989128361805

    ایمیل:

    info@sanatiran.com

    وبسایت:

    www.sanatiran.com

    عضویت در خبرنامه

    ... و یا ایمیل خود را وارد کنید.

     
    تماس با ما

    *نام:

    ايميل:

    *پيام: